Klantenservice


Uw order verzenden met PostNL

Uiteraard kunt u ervoor kiezen om een pakket tot en met 30Kg af te laten leveren bij u thuis. Wij maken hierbij gebruik van de diensten van PostNL. Tijdens het plaatsen van de order worden u de diverse mogelijkheden getoond zoals het wel of niet onder Rembours af laten leveren (betalen aan de postbode) en de mogelijkheid om af laten leveren bij een PostNL Pakjegemak-locatie.

Normaliter levert PostNL binnen 24 uur uw pakket op het door u gekozen adres af. Zodra uw bestelling verzonden is krijgt u direct een verzendbevestiging. In deze verzendbevestiging vindt u de PostNL-pakketcode. Hiermee kunt u uw bestelling volgen op de site www.tracktrace.nl

U kunt overigens zelf een afleverdatum kiezen bij een order die geheel uit voorraad leverbaar is. Dit wordt voor u duidelijk weergegeven tijdens het bestelproces.

Bij leveringen die door PostNL pakketservice worden gedaan is helaas geen mogelijkheid om het oude product mee retour te geven. Deze optie is alleen mogelijk bij bezorgservice.


Levertijd bij vooruitbetaling

Als u bij uw bestelling kiest voor vooruitbetaling, houd dan rekening met een overboektijd van één tot drie werkdagen. Zodra uw betaling is ontvangen ontvangt u per e-mail bericht en wordt de bestelling dezelfde dag nog verstuurd.


Betalen aan de postbode

U kunt uw order laten leveren onder rembours. Dat wil zeggen; betalen aan de bezorger bij u aan de deur.

Via PostNL kan dit enkel in Nederland en u kunt enkel contant (NIET per pin) en gepast betalen.

Via onze bezorgdienst kunt u uw aankoop laten leveren in zowel Nederland en België. Hierbij kunt u alleen  per pin betalen ( contant betalen bij de bezorgservice onder rembours is NIET mogelijk ).

Verzendkosten
CoolSound brengt voor remboursbetalingen via PostNL 7,50 euro extra verzendkosten in rekening, vanwege de kosten die PostNL rekent voor deze manier van betalen.
Voor zendingen welke met onze bezorgdienst bezorgd worden brengt CoolSound 10,- euro extra verzendkosten in rekening.

Leveringen onder rembours die met PostNL verzonden worden zijn enkel mogelijk voor orders met een totaalbedrag tot 2000 euro incl. btw.
Leveringen onder rembours die met onze bezorgdienst verzonden worden zijn mogelijk voor orders met een totaalbedrag tot 15000 euro incl.btw.


Indien u niet thuis bent

PostNL: 
Als u niet thuis bent bij aflevering, wordt de bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden. Indien u ook deze aflevering mist dan kunt u de bestelling nog 3 weken ophalen op het postkantoor. Heeft u uw bestelling onder rembours geplaatst, dan kunt u deze op het postkantoor ook met PIN betalen.

Indien wij uw bestelling verzenden dan dient er bij ontvangst getekend te worden door de geadresseerde. Pakketten worden niet onder bijvoorbeeld een carport of bij een voordeur geplaatst!

Bezorgdienst:
Afhankelijk van de bezorgmethode, informeert de bezorgdienst u danwel per e-mail danwel telefonisch en/of per sms over de wijze waarop u de aflevertijd informatie zult ontvangen.

Wanneer het product niet voorradig is bij ons zult u op een later moment een e-mail ontvangen over de bezorging. Wij adviseren u om de komende tijd uw e-mail goed in de gaten te houden zodat u op de hoogte bent van de bezorgdatum.

LET OP! Het is uw plicht uzelf te informeren over de aflevertijd.
Indien u op het tijdstip van bezorging niet thuis was en de bezorgers waren bij u thuis binnen de opgegeven tijdsindicatie, zijn wij genoodzaakt de bezorgkosten in rekening te brengen. U treft een 'niet thuis' kaartje aan in uw brievenbus. U kunt vervolgens een nieuwe afspraak voor bezorging inplannen.


Afhalen bij CoolSound

CoolSound biedt u de mogelijkheid om de door u bestelde producten af te halen in Zwolle.
CoolSound zal u per mail of per telefoon berichten zodra de bestelde producten klaar liggen om afgehaald te worden. U kunt dus pas uw pakket ophalen zodra u hierover bericht heeft gehad.
U kunt aan de afhaalbalie met uw bankpas of contant betalen. Creditcards worden niet ondersteund.

Als u hulp nodig heeft bij het inladen in uw auto dan zijn onze medewerkers u graag van dienst. Uw oude afgedankte apparaat mag u daarnaast bij ons achterlaten. Wij zullen zorgen voor een milieuvriendelijke verwerking van het apparaat. 

Let op! Als u ervoor kiest om een product af te halen dan dient u te allen tijde eerst een order via onze website of telefonisch aan te maken.

Klik hier voor de openingstijden en bereikbaarheid van CoolSound.


Bezorging via onze Bezorgdienst

Grote apparaten kunt u aan huis af laten leveren door onze bezorgdienst in zowel Nederland als Nederlandstalig België*. De bezorgdienst beschikt over vakkundig personeel dat technisch onderlegd is. Hierdoor kunnen wij u verschillende serviceniveaus bieden. De serviceniveaus van bezorgen via onze Bezorgdienst worden indien van toepassing weergegeven tijdens het bestelproces.

U kunt overigens zelf een afleverdatum middels de kalender kiezen bij een order die geheel uit voorraad leverbaar is. Dit wordt voor u duidelijk weergegeven tijdens het bestelproces. Producten die vrijdag na 16:00 worden besteld kunnen helaas helaas pas op dinsdag worden afgeleverd.

De indicatie "Op werkdagen voor 16.00 uur besteld, morgen in huis!" geldt ook voor zendingen die met onze Bezorgdienst worden geleverd. Dus voor 16.00 uur besteld en betaald, binnen 1 werkdag (24 uur) in huis bij Bezorgservice I, Bezorgservice II, Fullservice en Volumeservice!"." Uiteraard dient het product bij ons voorradig te zijn.

De bezorgdienst informeert u op de ochtend van de leveringsdag per e-mail of sms bericht over de aflevering op het door u aangegeven afleveradres. Op de dag van de levering ontvangt u een mail of sms bericht over wanneer men langs gaat komen. Wanneer u niet akkoord gaat met de voorgestelde leverdatum en/of tijdstip dan kunt u direct contact opnemen met CoolSound zodat wij dit voor u aan kan passen. Gelieve een mogelijke wijziging zo spoedig mogelijk door te geven!* Wanneer u bij uw bestelling uw mobiele nummer opgeeft, zal de bezorgdienst u middels een SMS informeren zodra deze naar u onderweg is.

Wanneer het product niet voorradig is bij ons zult u op een later moment een e-mail ontvangen over de bezorging. Wij adviseren u om de komende tijd uw e-mail goed in de gaten te houden zodat u op de hoogte bent van de bezorgdatum.

*Wijzigingen dienen de dag voor de levering te worden doorgegeven. Voor wijzigingen die op de dag van bezorging worden gedaan zullen extra kosten in rekening gebracht.
 

 

1) Bezorgservice I

Bezorgservice houdt in dat de apparaten over de eerste drempel van uw woning worden neergezet. Voorwaarde is dat deze drempel bereikbaar is zonder het nemen van trappen of andere obstakels en dat er door 1 bezorger geleverd kan worden. Tevens kunt u uw oude afgedankte apparaat meegeven waarna deze op milieuvriendelijke wijze wordt afgevoerd. ( deze dient dan wel klaar te staan bij de voordeur. Koelkasten/vriezers dienen ontdooit te zijn en vrij te zijn van water ).


Indien u een oud product mee retour wenst te geven dan dient deze klaar te staan achter de voordeur of een andere uitgang die makkelijk te benaderen is op het moment van de levering. Het oude product mag niet groter en zwaarder zijn dan het geleverde product en moet ontkoppeld zijn. Koelkasten en vriezers dienen ontdooid te zijn en al het vocht moet er uit zijn. Wasmachines mogen geen water meer bevatten. Indien dit niet het geval is dan kan de bezorgdienst het product weigeren. U bent hier dus zelf verantwoordelijk voor!
 


Leveringsvoorwaarden Bezorgdienst

1) Tijdens de levering

Bij levering bent u verplicht de goederen te controleren op beschadigingen en juistheid. Bij levering tekent u voor ontvangst van de goederen. Hierbij geeft u aan dat de goederen schadevrij en correct geleverd zijn. Volgens de wet is uw handtekening bindend zodat reclamaties achteraf dan ook niet in behandeling kunnen worden genomen.
U bent tevens verplicht om ervoor te zorgen dat de bezorgdienst zonder extra moeite en zonder hinder de goederen af kunnen leveren. Mocht dit niet kunnen dan zal u gevraagd worden te tekenen voor het risico op beschadigingen wat kan ontstaan tijdens het leveren van de goederen. Denk bijvoorbeeld hierbij aan een zeer nauwe trap terwijl er een wasmachine naar boven moet.

2) Algemeen uitgesloten werkzaamheden

De volgende werkzaamheden worden doorgaans niet standaard door de bezorgservice verricht:

- Los koppelen van oude afgedankt apparaten
- Deuren en/of grepen demonteren
- Takelen
- Aansluiten van een elektrisch fornuis of kookplaat
- Aansluiten van een gasfornuis of gaskookplaat
- Het inbouwen/onderbouwen van apparatuur
- Kranen vervangen
- Werkzaamheden zoals boren, zagen, enz.
- Leidingen verleggen of aanleggen
- Aansluiten op een trekschakelaar
- Trekschakelaar installeren
- Gasdrogers aansluiten op de gasleiding
- Apparaten ophangen en meubels monteren
- Aansluiten op randapparatuur bij audio en/of videoapparatuur
- Zenders instellen bij TV-apparatuur

3) Vanwege bepaalde productspecifieke eigenschappen zoals gewicht en afmeting of de specialistische kennis die nodig is voor het correct aansluiten van bepaalde apparaten, zijn er voor deze producten afwijkende regels met betrekking tot de aflevering van deze producten.

Dit is voornamelijk van toepassing bij de volgende categorieën:

- Amerikaanse koelkasten

Amerikaanse koelkasten worden uitsluitend op een met de steekwagen achter de eerste drempel afgeleverd. Let er op of de koelkast door de deur(en) past (opening dient 1 tot 2 cm breder te zijn dan het apparaat). Ook, indien van toepassing, de tuindeur niet vergeten op te meten. De doorgang dient dusdanig breed te zijn dat de koelkast, inclusief deuren en grepen, er doorheen past. Wij demonteren geen deuren van koelkast of woning om transport alsnog mogelijk te maken. Is de doorgang te smal dan wordt de koelkast tot voor deze doorgang gebracht. Overigens is het bij alle Amerikaanse koelkasten mogelijk om de deuren te demonteren, echter wij verzorgen deze werkzaamheden niet. Als een Amerikaanse koelkast bijvoorbeeld door een tuin moet worden getransporteerd, dient er een fatsoenlijk pad te zijn waar onze Bezorgdienst veilig met een steekwagen over kan rijden. Wij willen u er op wijzen dat wij deze "regeltjes" niet uit onwil opstellen maar uitsluitend om teleurstelling te voorkomen.
Amerikaanse koelkasten worden door ons niet verticaal verplaatst. Ook wanneer uw woning / flat voorzien is van een lift zullen wij dit apparaat niet verticaal verplaatsen.
Amerikaanse koelkasten worden door ons tevens niet aangesloten op waterleidingen.

- Fornuizen en kookplaten

Gasfornuizen, ovens, inbouw vaatwassers en kookplaten worden nimmer aangesloten. Houd er ook rekening mee dat er geen gasslang en/of knie aan/bij een fornuis of gaskookplaat zit. (verschillende Europese landen hebben verschillende aansluitnormen waardoor in elk land ander materiaal nodig is). Alle gasapparaten worden geleverd voor gebruik op aardgas en kunnen niet op propaan worden gebruikt! Hiervoor zijn speciale fornuizen en/of kookplaten in de handel. Gasapparatuur die mee retour genomen dient te worden dient vooraf door u zelf afgekoppeld te worden, anders wordt deze apparatuur niet mee retour genomen.

LET OP: WIJ BOUWEN GEEN INBOUWAPPARATUUR IN!

Aan elektrische (inbouw)kookplaten, (inbouw)fornuizen en (inbouw)ovens die werken op 2 x 220 Volt (krachtstroom) of 380 Volt zit vrijwel nooit een snoer of een (perilex) stekker. Deze apparaten dienen altijd door een elektromonteur te worden aangesloten. Ook als er een perilex stekker en snoer aan het apparaat zit dient u eerst een elektromonteur de aansluiting van uw woning te laten doormeten voordat u de stekker in het stopcontact steekt. Door een verkeerde aansluiting kan het apparaat onherstelbaar beschadigd raken!

Grote fornuizen, zoals Boretti en Bosch Solitair, worden uitsluitend gelijkvloers afgeleverd. Mocht het apparaat toch naar boven moeten dan dient u zelf voor het verticale transport te zorgen. Ook indien uw woning is voorzien van een lift, zullen wij het apparaat niet verticaal verplaatsen.

- Wasdrogers

Gasdrogers worden niet op de gasleiding aangesloten. Voor een perfecte aansluiting adviseren wij u een gasstopcontact aan te laten leggen door een erkende gasinstallateur. In dit geval is het verstandig om eerst de droger te laten komen en daarna de installateur.

Indien u een wasdroger op een wasautomaat wilt plaatsen dient u gebruik te maken van een zogenaamd tussenstuk. Dit om te voorkomen dat de droger van de wasautomaat kan vallen. Indien u geen tussenstuk wenst te gebruiken is dat voor eigen risico. Vrijwel geen enkele fabrikant levert een afvoerslang bij zijn luchtafvoerdroger. Deze dient u dan ook apart te bestellen of plaatselijk aan te schaffen.

4) Aflevertijd / U was niet thuis binnen de opgegeven tijdsindicatie

Afhankelijk van de bezorgmethode, informeert de bezorgdienst u danwel per e-mail danwel telefonisch en mogelijk per sms over de wijze waarop u de aflevertijd informatie zult ontvangen of kunt inzien.
 

LET OP! Het is uw plicht uzelf te informeren over de aflevertijd.

Indien u op het tijdstip van bezorging niet thuis was en de bezorgers waren bij u thuis binnen de opgegeven tijdsindicatie, zijn wij genoodzaakt de bezorgkosten in rekening te brengen. U treft een 'niet thuis' kaartje aan in uw brievenbus. U kunt vervolgens een nieuwe afspraak voor bezorging inplannen.

5) Het apparaat past niet

Let op! Hierbij ligt de verantwoordelijkheid bij u als klant!
 

Wanneer bij de aflevering blijkt dat een apparaat niet op een veilige en verantwoorde manier geplaatst kan worden, word de levering niet uitgevoerd. Als u het apparaat op een andere, wel toegankelijke plaats wilt hebben, dan betaalt u uiteraard niets extra.
Indien de bestelling bij aflevering geannuleerd / geweigerd wordt wegens bovenstaande oorzaak, zullen wij de bezorgkosten in rekening moeten brengen á €50,-. Dit geldt ook wanneer u de bestelling annuleert op grond van verkeerd ingeschatte maten (HxBxD) bij met name inbouwapparaten.

6) Vertragingen

Vertragingen van de levering als gevolg van diverse mogelijke overmachtssituaties buiten de schuld van CoolSound om zullen nimmer leiden tot een schadevergoeding in welke zin dan ook. Voorbeelden van overmachtssituaties zijn files, motorpech, ongelukken, etc.

7) Leveringen in België

Leveringen via de bezorgdienst in België zullen enkel worden geleverd in het Nederlandstalige gebied (Nederlandstalig België genaamd).

8) Levering op de Waddeneilanden is helaas uitgesloten.

9) Retourname oude goederen

Indien u een oud product mee retour wenst te geven dan dient deze klaar te staan achter de voordeur of een andere uitgang die makkelijk te benaderen is op het moment van de levering. Het oude product mag niet groter en zwaarder zijn dan het geleverde product en moet ontkoppeld zijn. Koelkasten en vriezers dienen ontdooid te zijn en al het vocht moet er uit zijn. Wasmachines mogen geen water meer bevatten. Indien dit niet het geval is dan kan de bezorgdienst het product weigeren.

U bent hier dus zelf verantwoordelijk voor!


Afhalen bij u in de buurt (PostNL afhaalpunt)

Mocht u overdag niet thuis zijn en u bent doordeweeks niet in de gelegenheid om uw bestelling bij CoolSound in Zwolle af te komen halen dan kunt u ook kiezen om uw bestelling af te laten leveren bij een PostNL afhaalpunt bij u in de buurt. U kunt dan vaak gebruik maken van langere openingstijden zodat u uw bestelling op kunt halen wanneer het u uitkomt.
Als bijkomend voordeel kunt u ook onder rembours laten leveren bij een PostNL afhaalpunt. U betaalt dus aan de baliemedewerker.

In het winkelmandje kunt u een PostNL locatie selecteren. U ziet direct het adres en de openingstijden van de locatie. Kiezen voor een PostNL locatie is enkel mogelijk voor bestellingen met een totaalgewicht t/m 30 Kg en waarbij het Volume van het pakket niet groter is dan 150 liter. U kunt uiteraard pas afhalen zodra u van ons per e-mail bericht heeft gehad. 

LET OP!! Het is verplicht om u te legitimeren wanneer u uw bestelling komt afhalen.

Uw bestelling ligt gedurende 3 weken klaar om afgehaald te worden.